Inhoudsopgave
Richtlijnen zijn alles voor een merk
Marketing Automatic is een marketing automation bureau. Ik bied creatieve oplossingen die worden ingezet middels een strategische aanpak. Deze richtlijnen zorgen voor uniformiteit in alles wat wij zeggen, doen en maken. In hoe hoe ik handel en hoe het merk door de markt gezien wordt. Maar bovenal zorgen deze richtlijnen ervoor dat het merk consistent is. Zodat men het gemakkelijk herkent en de mensen die ermee werken weten wat creatieve kaders zijn.
Om er zeker van te zijn dat Marketing Automatic uitstraalt wie ik ben, heb ik zorgvuldig gekeken naar kleurgebruik, fotografie, logo en tone of voice. Deze merkrichtlijnen zorgen ervoor dat elke communicatie dezelfde visuele en mondelinge boodschap heeft. Dat alle verschillende elementen samenhangen en effectief samenwerken.
Betekenis van het Logo
Het icoon staat voor een automatische versnellingsbak. Heb je er zelf wel eens mee gereden? De rijbeleving is compleet veranderd doordat het proces van koppelen, ontkoppelen en omschakelen geautomatiseerd plaatsvind. Je hoeft je om deze handelingen geen zorgen meer te maken, zodat je brein capaciteit overhoudt voor belangrijkere zaken. Onze aanpak helpt jou om geautomatiseerd op te schakelen naar nieuwe & tevreden klanten. Ontzorgen is waar wij voor staan.
Kleur
Het kleurenpalet bestaat uit een kenmerkende blauwe en groene kleur. Deze kleuren worden ondersteund middels grijstinten. De zwarte kleur – waarin bijvoorbeeld deze tekst is uitgevoerd – is niet diepzwart, maar off-black. Hierdoor vormt het geheel een mooi en leesbaar contrast.
Blauw bevordert de communicatie en zelfexpressie. Het verruimen van de blik en het stimuleren van gevoel voor kunst, muziek & video. Het staat voor:
- weerstandsvermogen;
- volharding tot het doel bereikt is;
- zelfbeheersing;
- onafhankelijkheid;
- het vertrouwen op eigen inzicht.
Groen staat in verband met genezing en hoop en geeft stabiliteit, richting, meer vriendelijkheid en geloof. Groen wordt geassocieerd met:
- balans in energie;
- gevoel van tevredenheid;
- optimisme;
- vertrouwen;
- vrede;
- harmonie in het leven.
Lettertypes
Ik heb twee lettertypen gekozen die goed samenwerken met ons logo: Montserrat & Lato. Ze zijn beide flexibel genoeg om te gebruiken in alle toepassingen. Of het nu gaat om een brochure, online of gedrukte advertenties.
Stijlgids
Wil je meer informatie? Download dan de stijlgids. Hier wordt verder ingegaan op gebruik van foto’s & achtergrond, print, social media, promotiemateriaal en bewegwijzering.
Download de stijlgids