Home » Waarom dit initiatief?

Mkb mist de boot

De Nederlandse consument is sterk online georiënteerd, maar het mkb speelt daar slechts in beperkte mate op in. Je komt het steeds vaker tegen op internet:

“Helft mkb haalt nauwelijks omzet uit online marketing” – mkb.nl

“mkb loopt erg achter met digitale marketing” – emerce.nl

“Economisch herstel gaat aan meeste mkb’ers voorbij” – fd.nl

Reden voor mij om Marketing Automatic te starten. 🙂

Gebrek aan kennis

Volgens het onderzoek “mkb Online Monitor 2017” zien de meeste ondernemers de gebrek aan kennis als hun grootste uitdaging. Dit onderzoek kent verontrustende resultaten:

  • Ondernemers in het mkb zijn nog lang niet massaal overtuigd van het belang van online zakendoen.
    • 45% zegt weinig waarde te hechten aan verdere digitalisering en de inzet van online marketing, terwijl 76% van de Nederlandse consumenten producten en diensten online afneemt.
  • Toch zijn mediabestedingen met 18% gestegen ten opzichte van 2015.
    • 58% doet onlinemarketingactiviteiten adhoc.
    • 77% van de ondernemers heeft helemaal geen onlinemarketingplan
  • De helft van hetmkb geeft aan nog geen 5% van de omzet uit online activiteiten te halen. 43% geeft aan geen online resultaten (bezoekers, bezoekersaantallen) bij te houden, waardoor het onmogelijk is om online rendement te bepalen.

Op alle gebieden zorgt het ontbreken van de juiste kennis en het bereiken van nieuwe klanten voor uitdagingen. Veel bedrijven meten hun online marketingactiviteiten niet of nauwelijks en hebben de customer lifecycle nog niet geheel inzichtelijk. Online marketing wordt vaak ad-hoc ingezet, maar het grote plaatje is hierbij niet aanwezig. Het is geld over de balk gooien. Dat moet anders. Dit was voor mij dé reden om Marketing Automatic te starten.

Marketing Automatic

Ik ben Henno. Na ruim 10 jaar ervaring opgedaan te hebben binnen het vakgebied, heb ik mijn baan opgezegd en Marketing Automatic gestart. Om jou te helpen bij het automatiseren van je online-marketing-doelen, zodat je zoveel mogelijk rendement uit je investering haalt met zo min mogelijk tijd en middelen.

Mijn passie ligt bij het enthousiasmeren van online publiek en deze omzetten naar tevreden & terugkomende klanten. Moeilijk vakjargon leg ik uit in begrijpbare taal, zodat jij als ondernemer snapt waar we mee bezig zijn.

Ook grotere bedrijven kunnen mij inhuren om de marketingafdeling tijdelijk te versterken. Ik ben Clang-expert en heb jarenlange ervaring met het opzetten, lanceren en onderhouden van online marketing campagnes. Het laatste jaar in loondienst heb ik de marketingafdeling onder mijn hoede gehad als Marketing Manager.

Vrijblijvend sparren? Ik begin altijd met een vrijblijvend consult. Bij jou op locatie maken we kennis en bespreken we je huidige strategie. Laat even je gegevens achter, dan neem ik contact met je op.

Weg met verspilling van tijd en geld, op naar een ROI die bij Marketing Automation past! 🙂

Wanneer je dit formulier gebruikt, ga je akkoord met de opslag en verwerking van jouw gegevens door deze website.

Henno van de Hee

Ik ben Henno. Mijn passie ligt bij het enthousiasmeren van online publiek en deze omzetten naar tevreden & terugkomende klanten. Na ruim 10 jaar ervaring opgedaan te hebben binnen het vakgebied ben ik Marketing Automatic gestart. Om jou te helpen bij het automatiseren van je online-marketing-doelen, zodat je zoveel mogelijk rendement uit je investering haalt met zo min mogelijk tijd en middelen.

Bekijk alle artikelen

Voeg een reactie toe

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Updates per e-mail

Voeg een artikel of video toe

Wil jij jouw creativiteit met ons delen? Voeg dan nu een eigen video of artikel toe!

Voeg toe

Volg mij..

Je kunt mij volgen via de volgende kanalen..

Updates per mail

Translate »